18 de septiembre de 2017

L'alumnat de l'Institut Fort Pius rep un reconeixement

El concurs SAME World premia el projecte d’aprenentatge servei “Col·laborem amb l’Hort de Fort Pienc”,  gestionat per l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Fort Pius.

El projecte d’aprenentatge-servei “Col·laborem amb l’Hort de Fort Pienc”, que s’ha portat a terme durant el curs 2016-17 a l’INS Fort Pius (Barcelona) amb els alumnes de 3r d’ESO ha estat guanyador del concurs SAME World - Secció Local, de bones pràctiques en educació ambiental.
El concurs, organitzat per CEPS Projectes Socials i la Fundació Plant-for-the-Planet, vol identificar i destacar bones pràctiques entorn de la justícia mediambiental, canvi climàtic i migració mediambiental. El premi ha consistit en: 200€ per a material escolar i la participació del docent responsable del grup a l’intercanvi internacional d’experiències en educació ambiental SAME World, que se celebrarà a Sintra (Portugal) l’octubre del 2017.
El projecte va sorgir amb la intenció de treballar amb l’alumnat conceptes relacionats amb la tecnologia i el medi ambient fora de l’aula, en un context real. Durant el 2n trimestre del curs, s’han desplaçat a l’hort comunitari del barri, gestionat pel veïnat. Una tarda a la setmana el visitaven per aprendre a gestionar un hort, i, a canvi, ajudaven al veïnat a fer diferents tasques de manteniment.
Com a punt fort, això els va permetre vincular l’alumnat amb un moviment veïnal, en un espai verd, amb pràctiques relacionades amb hàbits saludables. Ha estat una oportunitat per aprofitar les possibilitats educatives de l’entorn. Els nois i noies s’han apropat a noves formes d’organitzar-se, han entrat en contacte amb el veïnat que els ha transmès uns valors de cura del medi ambient, han descobert aliments que desconeixien i han pensat críticament amb el problema del malbaratament alimentari. Al setembre es sabrà si han passat a la final europea, i en aquest cas, podran viatjar a Portugal amb tot el grup-classe que ha participat del projecte.

No hay comentarios: